1) NEVEZÉS
Bárki, aki rendelkezik az rFactor program futtatásához elégséges konfigurációjú géppel, nevezhet az évadra, feltéve ha elfogadja jelen szabályzatot és a liga rendelkezik még szabad pilóta státuszokkal.
2) PROGRAMKÖRNYEZET ÉS MOD
Az F1RFT Liga 2008/2009 versenyévada az rFactor 1.255 verziójával, mint keretprogrammal, és Sompir által fejlesztett F1RFT 2008 V3.1 mod-dal és annak pályacsomagjával (F1RFT 2008 Trackpack 1-2, illetve patch) kerülnek megrendezésre.
Elengedhetetlen olyan internetkapcsolat és gépi konfiguráció megléte, amelyek garantálják a futamokon tartósan alacsony ping-érték meglétét, és nem éri el a 180-at. Aki a futam előtti Warmupon tartósan 180 feletti pingel csatlakozott, azt a Ligavezető kötelezheti kapcsolatának javítására. Ha mégsem javul a csatlakozási minőség, a versenyen nem indulhat!
3) PROGRAMBEÁLLÍTÁSOK
Megengedett segítségek
- Stabilitás (magas)
- Autómata váltó (be)
- Kipörgésgátló (magas)
- Autómata kuplung (be)
- Blokkolásgátló (be)
- Boxutca sebességkorlátozó használata kötelező
Versenykörülmények
- Gumikopás: Normál
- Üzemanyafogyasztás: Normál
- Mechanikai hibák: Ki
- Versenytáv: 50%
- Autó sérülés: 30%
Minden autó azonos fizikával (HDV) rendelkezik, így azok csak formájukban, festésükben stb. térnek el egymástól.
4) KOMMUNIKÁCIÓ
Az rFactor beépített szöveges kommunikációs lehetőségekkel rendelkezik (CHAT), amely tetszés szerint szabadon használható a kvalifikáció és a futam kivételével. Az időmérőn és a versenyen a CHAT használata tilos! A tilalom megszegőjével szemben első alkalommal figyelmeztetés, második alkalommal fekete zászlós büntetés alkalmazandó (futamból való kizárás).
5) ZÁSZLÓ ÉS PIT-SZABÁLYOK
sárga zászló: veszély a pályán, vezess óvatosan. A sárga zászló hatálya alatt előzni tilos.
kék zászló: gyorsabb jármű közeledik, elengedési kötelezettséggel. A lassú (körhátrányban lévő) versenyző köteles minél hamarabb félrehúzódni (az ideális ívről lehúzódni) és biztonságosan elengedni a gyorsabb versenyzőt! Az a lekörözendő versenyző, aki nem adja meg az ideális feltételeket a lekörözőnek, a program által kiosztott büntetésen túl további szankcióban is részesülhet.
fekete zászló: kizárás valamely szabály megszegése miatt.
boxutca-áthajtás: boxutcára vonatkozó szabályok szerint kell a boxutcán áthaladni, amelyet a program által közölt körön belül kell letölteni. A boxutcában áthajtásos büntetés max. sebessége Max 100 KM/h. Az ezt az értéket túllépő versenyző ismételt büntetésre számíthat, illetve kizárható a futamból.
Stop&Go: azonos az előző pontban leírtakkal, de 10 mp-es megállás a boxban kötelező.
6) BOXUTCA (PIT)
A Boxutca területe a bevezető szakasznál lévő vonaltól (lámpa és|vagy PIT-LINE) a kijáratnál lévő vonalig (lámpa és|vagy PIT-LINE) terjedő zóna. A boxutcában sebességkorlát él, amelyet a program kezel, melynek maximális értéke 100km/h. Túllépése büntetéssel jár.
A boxutcában előzni tilos. A boxban tartózkodó autónak minden esetben elsőbbséget kell adnia a boxutcában haladó autónak. Ha a boxból kiinduló autó ütközik a boxutcában haladó autóval, vagy az elsőbbség meg nem adásából a vétlen versenyzőnek hátránya származik, a versenybizottság idő-büntetést szabhat ki a vétkes versenyzőre.
Boxutcába való behajtáskor a pálya záróvonallal elkülönített részére húzódva kell haladni. Ezt követően a záróvonal nem átléphető, nem érinthető.
Boxutcából való kihajtáskor a pálya záróvonallal elkülönített részén kell kigyorsítani, a záróvonal nem átléphető, nem érinthető. Figyelemmel kell lenni a pályán haladó gyorsabb autókra. (Boxutca kijárat kék lámpa.)
7) KERÉKCSERE
A futam során legalább egyszer kereket kell cserélni. Esős pályákon a megfelelő abroncsok használata kötelező (Wet-Intermediate).
8) ÜZEMANYAG
A futam meghatározott, a Q2 időmérő versenyen megmaradt üzemanyaggal kezdhető. A futamon a kezdő üzemanyag mennyiségének megváltoztatása nem lehetséges.
A Q2-be be nem jutott versenyzők kezdő üzemanyag-mennyiségüket szabadon választhatják meg.
A futam során üzemanyag utántöltés korlátlan számban tehető.
9) KVALIFIKÁCIÓ - IDŐMÉRŐ EDZÉS
A kvalifikáció kettő etapban zajlik, rendre Q1 és Q2. A Q1 20, míg a Q2 15 perces. A Q2-ben a megjelent versenyzők első fele vehet részt, aki ezt megszegné, büntetés szabható ki rá!
10) WARMUP
A warmup alatt minden versenyző köteles meggyőződni, hogy technikai akadálya nincs a futamon való indulásának, Internet-kapcsolata megfelelő és az tartósan fennáll.
11) FUTAM
A futam a rajtrácsra való felállással, majd felvezető körrel kezdődik, és az előre rögzített versenytáv megtételéig tart. A futam során végig elvárt a tisztességes magatartás és a sportszerű viselkedés. A futamok minden héten Pénteken19:00 - órától kerül megrendezésre!
Sportszerű és tisztességes magatartást tanúsít a versenyző, ha haladási ívét támadtatásakor egynél nem többször változtatja. Támadtatásnál a haladási ív egynél többszöri változtatása a védekező részéről tilos, az büntetést von maga után.
12) RAJTRÁCS
A program által vezérelt időtartam alatt hajthatnak ki az autók, hogy elfoglalják helyüket a rajtrácson. A rendelkezési idő letelte után a Boxutca bezár, a rajtrácsra fel nem állt autók a boxutcából rajtolhatnak.
A rajtrács sorrendjét az előző futam befejezését követően kiosztott büntetések módosíthatják a Q1-Q2-ban elért eredményekhez képest.
13) STARTPROCEDÚRA
A rajtrácsra felállást követően a program elindítja a felvezető kört, amely alatt a rajtsorrendet tartani kell, az előrébb haladó autó csak annak üzemképtelenné válása, kicsúszása stb. esetén előzhető. A felvezető kör megtétele után a versenyzők elfoglalják kijelölt helyüket a rajtrácson, illetve a Boxutca kijáratánál. A felvezető kör alatt pozíciót vesztett versenyző a felvezető kör alatt nem előzhet vissza, a végére soroljon be és a rajtrácshoz érve újra elfoglalhatja a program által kijelölt rajtpozícióját.
A Rajt álló helyzetből, startautomatika használata nélkül történik, miután az összes piros lámpa elalszik. A rajt során elkövetett szabálytalanságokat a program automatikusan szankcionálja (kiugrás stb.).
14) RESTART
Azért, hogy a versenyzők komolyabban vegyék a futamot, és a lehető legsportszerűbben vezessenek, restart NINCS!
15) ÍVEK VÁGÁSA, PÁLYAELHAGYÁS
A pálya az aszfalt és a két szélén lévő fehér, vagy sárga csík függően a pálya felfestésétől. Vágás az, ha az autó mind a négy kerékkel elhagyja a pályát előnyszerzés céljából, a rázókő is a pálya része. Szabálytalan és büntetést von maga után a szándékos vágás, illetve vétlen és ebből a versenyző előnyt szerez, avagy azt a pálya adott részén rendszeresen elköveti.
16) BALESET
A futam során előfordulhatnak különböző okokból balesetek. Balesetek során törekedni kell az autó megjavíttatására és a futam leintéséig történő versenyzésre.
17) VÉGLEGES MEGHIBÁSODÁS, ÜZEMZAVAR
A futam során előfordulnak olyan baleseti sérülések, meghibásodások (üzemzavarok), illetve vezetői hibából eredő mozgásképtelenség, amelyek a futam befejezését jelentik az adott versenyző számára. Tekintettel azonban a valósághű szimulációra, azaz a látványosság fokozására, büntetés terhe mellett be kell tartani az alábbi szabályokat:
Amennyiben az autó még mozgásképes, de tartós haladás már nem érhető el vele (felfüggesztés, stb.), le kell húzódni az ideális ívről, és ha lehet, a pálya-felületről is a bukótérbe, a lehető legkevésbé zavaró helyre, biztosítva a futam folyamatos továbbvitelét.
Amennyiben az autó mozgásképes, fokozott figyelem mellett saját keréken el kell jutni vele a csapat boxába, javításra.
18) ÓVÁS
Versenyt követően 1 napon belül írásban (fórumon vagy MSN-en) lehet óvást benyújtani. Az óvásban meg kell jelölni az érintett kört és röviden ismertetni kell az óvás indokát.
19) PONTRENDSZER
1: 10 pont
2: 8 pont
3: 6 pont
4: 5 pont
5: 4 pont
6: 3 pont
7: 2 pont
8: 1 pont
A szabályzatot elolvastam és a versenyeken a legjobb tudásomat adom a fent leírt szabályzat elfogadásával.
A versenyszabályzat készült: 2009.03.20.
20) BÍRÓI TESTÜLET TAGJAI
Csokis,Cobra
|